Dlaczego twój pomysł na biznes się nie udał?

Zakładanie swojego biznesu zawsze jest trudne i wiąże się z ogromnym ryzykiem. Czasem nie tylko nie uda nam się odnieść sukcesu, ale do tego będziemy zmuszeni zamknąć naszą działalność. Wtedy pojawiają się straty i rozczarowanie. Powodów, przez które nasz pomysł na biznes się nie udał, jest sporo, ale wcale nie jest tak ciężko określić, z którym z nich mamy do czynienia w naszym przypadku i jak pozbyć się go w przyszłości.

Rynek był już całkiem zapełniony


To, czy rynek nas przyjmie, zależy od wielu czynników, w tym także od ilości konkurencji. Nasz pomysł na biznes nie musi być wcale oryginalny, ale jeśli wpadło na niego znacznie więcej osób i postanowiło założyć swoje firmy przed nami. Im więcej podobnych przedsiębiorstw, tym mniej klientów, którzy mogą do Ciebie zajrzeć. Jeśli rynek jest przepełniony, a Ty nie pracujesz na to, żeby się wyróżnić albo zaoferować coś nowego, to raczej nie masz co liczyć na większy sukces. W takim wypadku może Ci się udać tylko pod warunkiem, że starą i znaną formułę zamienisz w coś charakterystycznego i przyciągającego.

Nikt nie był zainteresowany danym zakresem usług


Czasami problem jest zupełnie odwrotny i na rynku w ogóle nie masz żadnej konkurencji, ale jednocześnie nikt nie chce korzystać z twoich usług. Może to wynikać z trzech potencjalnych czynników: rynek nie jest gotowy na twoje usługi, już nikt ich nie potrzebuje albo obecnie dostępne jest tańsze rozwiązanie, które jest powszechnie stosowane. Bez względu na powód, ciężko jest coś zrobić w takiej sytuacji. Przeważnie przedsiębiorca, z których usług nikt nie chce korzystać, są skazane na zbankrutowanie. Możesz starać się przebranżowić albo zachęcić do siebie klienta, ale te procesy są bardzo czasochłonne.

Nie byłeś w stanie określić swojej oferty


Bardzo często młodzi przedsiębiorcy nie są w stanie określić, co w zasadzie oferują. Zdają sobie sprawę z tego, jaki biznes chcą prowadzić, ale są skłonni szybko zmieniać jego profil, kiedy poczują, że jednak im nie wychodzi albo wprowadzać co chwila coś nowego, przez co nie skupiają się na rozwijaniu żadnego swojego biznesu ani nie zapadają w pamięć klientom. Bez stałych klientów i ciągłego rozwijania swojej firmy nie uda nam się długo utrzymać na rynku. Raz albo dwa razy może udać nam się trafić w gusta klientów, ale bardzo szybko stracimy na popularności, a kolejny pomysł może nie być już tak udany.